tirsdag, april 13, 2010

- De pedofiles paradis

Urfolk i Alaska anklager den katolske kirken for å bruke deres fjerntliggende landsbyer som en "søppeldunk" for prester som forgriper seg på barn seksuelt.

Samtidig legger de skylda på presidenten i Seattle University som lar dette skje, skrev Seattle avisa The Stranger 3. februar 2

Ifølge et vitnemål fra et offer identifisert som Jane Doe 5 i en klage i 2006, voldtok Father James Poole henne i en privat katekismeklasse da hun var 6 år gammel. Her er en direkte avskrift fra hennes vitnemål (fritt oversatt fra engelsk til norsk):

Han startet med å berøre meg der nede med fingrene. Og akkurat da han begynte å komme nærmere meg, oppdaget jeg et bilde på skrivebordet, et bilde til venstre for meg av Jesus som står på fjellet og ber. Jeg ser James Poole rett inn i øynene. Jeg snudde meg vekk fra bildet, og så ham inn i øyenene og ba ham pent: Ikke foran Jesus, vær så snill... Han holdt meg og sa at jeg måtte være en god liten jente for Gud, og derfor måtte jeg gjøre dette. At Gud ville at jeg skulle gjøre dette. Og jeg husker det begynte å brenne inne i meg...

Dette er bare en av de sterke vitnesbyrdene du kan lese om i artikkelen, som er skrevet på engelsk. Mange barn i Alaska har i årevis måttet lide fordi den katolske kirken med viten og vilje sendte prester med unaturlige seksuelle lyster til disse "avkrokene av verden", og fordi altfor mange tiet om overgrepene i så altfor lang tid.

14. januar 2009 hadde The Stranger en artikkel om at 43 urfolk fra Alaska hadde saksøkt Jesuittene, fordi de hadde drevet en vidstrakt konspirasjon ved å dumpe pedofile prester i småbyer i Alaska og ved å dekke over deres overgrep. Deres advokat Ken Roosa opplyste under pressekonferansen på Seattle University at han kjente til 345 andre saker med overgrep mot barn, bare to av disse vare overgrep mot ikke-urfolk.

14. januar 2009 skrev BishopAccountability.org også om dette med denne overskriften: Jesuit Priests Accused of Sex Abuse in Alaska

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar