torsdag, juni 17, 2010

En fantastisk reise

Onegasjøen (bildet) og Petrozavodsk er nå lagt bak oss, og turen har hittil gått veldig bra.

Nå er vi kommet til storbyen St. Petersburg i Russland.

Først var vi på festival i Lovozero og fikk feiret livet sammen med noen gode venner i den samiske hovedstaden i Russland. Vi fryktet først at vi måtte overnatte i telt, men heldigvis fikk vi låne leilighet hos Aleksandr Paul.

Etter Lovozero ble det to døgn i Murmansk. Så en lang togtur til Petrozavodsk, som er hovedstaden i russisk Karelen. En litt daff by, men med en del hyggelige mennesker. Et besøk i den finske restauranten i sentrum av byen og sportsbaren Spartak anbefales herved. Jeg tror også at min reisevenn Frode Weholt likte den lokale russiske hamburgerkjeden Mak Dak (Mac Duck). Logon og hele konseptet ligner veldig mye på den mer kjente McDonald's.

Etter en knallhard kveld med festing og mye god drikke satte vi oss på toget til St. Petersburg. Herfra reiser vi videre til Tallinn med buss i kveld kl. 22.00. Vi skal være fremme i byen kl. 06.00 lokal tid.

Hittil har vi filmet cirka 45-50 minutter med råstoff til Frode TV. Vi tror sjøl vi har en god del morsomme og spennende scener. Noe av dette skal jeg legge ut på min YouTube-kanal så fort jeg får tid og anledning. Dette håper jeg skjer om to-tre dager.

Jeg vil fortelle mer i mitt neste reisebrev og da håper jeg også å kunne legge ut noen bilder. Det vil ogå komme noen bilder på min Facebook-profil.

1 kommentar:

  1. For en flott tur,men er fy faen saa trott naa!!!

    SvarSlett